čtvrtek 29. září 2016

JAK SI UKLIDIT POKOJ ☕️🍌

Ahoj,
každý určitě zná ten pocit, kdy má v pokoji nepořádek a musí ho jít uklidit. Jenže se mu nechce. Mám s tím dost velké zkušenosti, tak jsem pro vás připravila nějaké rady, jak úklid zvládnout a hlavně se k němu dokopat. Taky tu najdete postup na vyklízení skříní, nebo šuplíků.
(Těmihle radami se řídím já, takže nemusí všem vyhovovat, nebo vechny zaujmout..)

JAK SE DONUTIT UKLÍZET A UKLÍZENÍ SI ZPŘÍJEMNIT:
1.
Nevím proč, ale mám takovou zásadu, že si musím říct já sama, že si chci uklidit pokoj. Proto mě naštve, když mi to řekne mamka. Potom už se mi do toho nechce.. Proto vám doporučuji začít uklízet ještě než  vám to někdo řekne, nebo když není mamka doma.

2.
Předem si promysli co a jak chceš uklidit.

3.
Pusť si hudbu. A pěkně nahlas! Můžeš si k uklízení zpívat a tím se odreaguješ.
Nebo si můžeš pustit film/seriál. Ale u toho pozor, ať se na obrazovku moc nezakoukáš a nezapomeneš uklízet.

4.
Připrav si občerstvení. Nakrájej ovoce, namaž sendvič se zeleninou a uvař čaj. Nevyhládne ti a jídlo s pitím ti dodá energii.


TŘÍDĚNÍ ŠUPLÍKŮ:
"Bordel" postupně vyskládávej ze šuplíku na dvě hromádky. 
a) na vyhození
b) věci které zůstávají
Věci které zůstaly pak roztřiď do šuplíků podle kategorií. Např.: školní věci, výtvarné potřeby a ostatní věci. A je to! Je to jednoduché..


VYKLÍZENÍ OBLEČENÍ:
Je to v podstatě stejné jako u šuplíků. Ze skříně vyndavej oblečení a zkoušej si ho. Až se rozhodneš, jestli si ho necháš, nebo ho vyřadíš, dej ho na příslušnou hromádku. Potom následuje další část třídění. Já mám zvlášť v šuplíkách trička, mikiny a kalhoty. Tudíž mám v šuplíkách logicky a smyslupně rozdělené hromádky. 

Trička: 
a) s krátkým rukávem

  • pěkná do školy
  • obyčejná na doma
b) s dlouhým rukávem 

  • pěkná do školy
  • obyčejná na doma
Kalhoty:

a) džíny

b) legíny

c) tepláky

d) kraťasy 

  • sportovní
  • obyčejné
  • pěkné
Mikiny:
a) mikiny přes hlavu
  • pěkné
  • obyčejné
b) rozepínací mikiny
  • pěkné 
  • obyčejné
c) teplé svetry

d) lehké svetry


TŘÍDĚNÍ KNIHOVNY:
Tady udělej opět to samé, jako u šuplíků a skříně. Vytřiď knihy, které víš, že už nikdy nepřečteš, nebo to nejsou knihy tvé věkové kategorie. Ty opravdu staré můžeš buď vyhodit, nebo věnovat babičce a dědovi. Knihy pro menší děti můžeš věnovat malým dětem z tvé rodiny, nebo dětem přátel. A zbylé si zařaď zpátky do knihovny.



KONEČNÁ ÚPRAVA POKOJE:
a) vyluxovat
b) utřít prach
c) umýt zrcadlo (pokud v pokoji máte)
d) vyvětrat (tenhle bod je velmi důležitý, protože ať už bude pokoj jakkoli uklizený, nikdy se vám v něm nebude líbít, když to tam bude mít nepříjemný zápach)

A nakonec si pokoj můžeš nějak dozdobit. Dej nějaké pěkné kytky na parapet oken, na stůl si vystav zarámečkovanou fotku se svojí kamarádkou, rodinou, nebo jakoukoliv fotku, která pro tebe má nějaký význam.


Tak a to je vše! Doufám, že jsem ti třeba poradila, jak si pokoj uklidit, a nebo si jen ukradla trochu tvého času. :)
Zdarec! 😇

Žádné komentáře:

Okomentovat